Αναγνώσματα της ημέρας

by caritas-hellas Ιούλιος 28, 2017 14:07
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ
 
Παρασκευή της 16ης εβδομ. της κοινής περιόδου του έτους
 
Βιβλίο της Εξόδου 20,1-17. 
 
Ο Θεός μίλησε στο λαό και είπε αυτούς τους λόγους: 
(Α) «Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σου, που σε έβγαλα από την Αίγυπτο, τον τόπο της δουλείας.
Δεν θα υπάρχουν για σένα άλλοι θεοί εκτός από μένα. 
(Β) »Δεν θα κατασκευάσεις για σένα είδωλα και κανενός είδους ομοίωμα που να αντιπροσωπεύει οτιδήποτε βρίσκεται ψηλά στον ουρανό ή εδώ κάτω στη γη ή μέσα στα νερά, κάτω απ' τη γη. 
»Δεν θα τα προσκυνάς ούτε θα τα λατρεύεις, γιατί εγώ ο Κύριος, ο Θεός σου, είμαι Θεός που απαιτώ αποκλειστικότητα. Για την αμαρτία των πατέρων που μου αντιστέκονται, τιμωρώ τα παιδιά ακόμη κι ως την τρίτη και την τέταρτη γενιά.
Δείχνω όμως την αγάπη μου σε χιλιάδες γενιές αυτών που με αγαπούν και τηρούν τις εντολές μου. 
(Γ) »Δεν θα προφέρεις καταχρηστικά το όνομα του Κυρίου, του Θεού σου. Πράγματι, εγώ ο Κύριος δεν θ' αθωώσω κανέναν που προφέρει το όνομά μου καταχρηστικά. 
(Δ) »Να θυμάσαι την ημέρα του Σαββάτου, για να την ξεχωρίζεις και να την αφιερώνεις στον Κύριο.
Έξι μέρες θα εργάζεσαι και θα κάνεις όλες τις εργασίες σου.
Αλλά η έβδομη μέρα είναι μέρα ανάπαυσης, αφιερωμένη σ' εμένα, τον Κύριο το Θεό σου. Την ημέρα αυτή δεν επιτρέπεται να κάνεις καμιά εργασία ούτε εσύ ούτε ο γιος σου ούτε η θυγατέρα σου ούτε ο δούλος σου ούτε η δούλη σου ούτε τα ζώα σου ούτε ο ξένος που κατοικεί στις πόλεις σου.
Σε έξι μέρες εγώ, ο Κύριος, δημιούργησα τον ουρανό, τη γη και τη θάλασσα, καθώς και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ' αυτά, και την έβδομη μέρα αναπαύθηκα. Γι' αυτό ευλόγησα την ημέρα του Σαββάτου και την ξεχώρισα για τον εαυτό μου. 
(Ε) »Να τιμάς τον πατέρα σου και τη μητέρα σου, για να ζήσεις πολλά χρόνια στη χώρα που εγώ ο Κύριος, ο Θεός σου, θα σου δώσω. 
(ΣΤ) »Δεν θα φονεύσεις. 
(Ζ) »Δεν θα μοιχεύσεις. 
(Η) »Δεν θα κλέψεις. 
(Θ) »Δεν θα καταθέσεις ψεύτικη μαρτυρία ενάντια στο συνάνθρωπό σου. 
(Ι) »Δεν θα επιθυμήσεις τίποτε απ' ό,τι ανήκει στο συνάνθρωπό σου: ούτε το σπίτι του ούτε τη γυναίκα του ούτε το δούλο του ούτε τη δούλη του ούτε το βόδι του ούτε το υποζύγιό του». 
 
Ψαλμός 19(18),8.9.10.11. 
 
Ο νόμος του Κυρίου είναι τέλειος, * 
την ψυχή αναμορφώνει. 
Η μαρτυρία του Κυρίου αξιόπιστη, * 
κάνει σοφούς τα νήπια. 
 
Οι κρίσεις του Κυρίου δίκαιες, * 
και την καρδιά ευφραίνουν. 
Η εντολή του Κυρίου ξεκάθαρη, * 
φωτίζει τα μάτια. 
 
Αγνός ο φόβος του Κυρίου, * 
παραμένει στους αιώνες των αιώνων. 
Οι αποφάσεις του Κυρίου έγκυρες, * 
είναι οι μόνες δίκαιες,
 
επιθυμητές πιο πολύ από το χρυσάφι * 
κι από τους πολύτιμους λίθους, πιο γλυκές από το μέλι * 
κι από το στάλαγμα κερήθρας. 
 
 
Κατά Ματθαίο Άγιο Ευαγγέλιο 13,18-23. 
 
«Ακούστε, λοιπόν, εσείς την εξήγηση της παραβολής του σποριά:
Σ' εκείνον που ακούει το κήρυγμα για τη βασιλεία και δεν το αποδέχεται, έρχεται ο πονηρός και του παίρνει ό,τι σπάρθηκε στην καρδιά του· αυτός είναι ο σπόρος που σπάρθηκε στο δρόμο.
Αυτός που σπάρθηκε σε πετρώδες έδαφος είναι όποιος ακούει το λόγο και τον δέχεται αμέσως με πολλή χαρά,
δεν έχει όμως μέσα του ρίζα και είναι προσωρινός· κι όταν αρχίσουν οι κατατρεγμοί κι οι διωγμοί εξαιτίας του ευαγγελίου, αμέσως το απαρνιέται.
Ο σπόρος που σπάρθηκε στ' αγκάθια, είναι όποιος ακούει το λόγο, η μέριμνα όμως για τα εγκόσμια και η απάτη του πλούτου καταπνίγουν το λόγο, κι έτσι δεν καρποφορεί.
Και με το σπόρο που σπάρθηκε στο γόνιμο έδαφος εννοείται όποιος ακούει το ευαγγέλιο και το αποδέχεται· αυτός, λοιπόν, φέρνει καρπό και κάνει άλλος εκατό, άλλος εξήντα κι άλλος τριάντα φορές περισσότερο». 
 
Σχόλιο της ημέρας 
Αγίου [Πατέρα] Πίου της Πιετρελτσίνα (1887 – 1968), Καπουκίνου 
Παράγετε καρπό, απαλλαγμένο από τις φροντίδες του κόσμου
 
      Βάδιζε με απλότητας στους δρόμους του Κυρίου, και μην έχεις φροντίδες. Να αποστρέφεσαι τα ελαττώματα, ναι, αλλά με ηρεμία, χωρίς ταραχή, ούτε ανησυχία. Πρέπει να ενεργείς με υπομονή απέναντί τους και να αντλείς όφελος χάρη σε μια αγία ταπεινοσύνη. Χωρίς υπομονή, οι ατέλειές σου, αντί να εξαφανίζονται, θα αυξάνουν. Γιατί δεν υπάρχει τίποτα που να δυναμώνει τα ελαττώματά μας από την ανησυχία και την ψύχωση να απαλλαγείς από αυτά. 
 
      Να καλλιεργείς το αμπέλι σου σε αρμονία με τον Ιησού. Σ’ εσένα ανήκει το έργο να βγάλεις τις πέτρες και να ξεριζώσεις τα βάτα. Στον Ιησού, ανήκει το έργο να σπείρε, να φυτέψει, να καλλιεργήσει και να ποτίσει. Ακόμα και στη δική σου προσπάθεια , εκείνος είναι που ενεργεί. Γιατί χωρίς το Χριστό, δεν θα κατόρθωνες τίποτα.
 
 
ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ
 
Αγίας Μάρθας , υποχρεωτική μνήμη
 
Πρώτη Επιστολή του Αποστόλου Ιωάννη 4,7-16. 
Αγαπητοί μου, ας αγαπάμε ο ένας τον άλλο, γιατί η αγάπη προέρχεται από το Θεό. Όποιος αγαπάει, δείχνει ότι έχει αναγεννηθεί από το Θεό και ότι γνωρίζει το Θεό.
Όποιος δεν αγαπάει, δε γνώρισε το Θεό, γιατί ο Θεός είναι αγάπη.
Έτσι αποδείχτηκε η αγάπη του Θεού για μας: Απέστειλε τον Υιό του το μονογενή στον κόσμο για να μας χαρίσει τη νέα ζωή, αν ενωθούμε μ' αυτόν.
Αυτό είναι το χαρακτηριστικό της αγάπης του Θεού: Όχι ότι εμείς τον αγαπήσαμε, αλλά ότι αυτός μας αγάπησε και έστειλε τον Υιό του, που θυσιάστηκε για να μας ελευθερώσει από τις αμαρτίες μας.
Αν ο Θεός, αγαπητοί μου, έτσι μας αγάπησε, οφείλουμε κι εμείς ν' αγαπάμε ο ένας τον άλλο.
Κανένας δεν αξιώθηκε ποτέ ως τώρα να δει το Θεό· αν αγαπάμε ο ένας τον άλλο, είμαστε σε κοινωνία με το Θεό, και η αγάπη του μέσα μας έχει ολοκληρωθεί. 
Μας έδωσε το Πνεύμα του· έτσι είμαστε βέβαιοι πως είμαστε σε κοινωνία με το Θεό και ο Θεός σε κοινωνία μ' εμάς.
Εμείς οι ίδιοι με τα μάτια μας είδαμε και καταθέτουμε τη μαρτυρία μας, ότι ο Πατέρας έστειλε τον Υιό του για να σώσει τον κόσμο.
Όποιος παραδέχεται πως ο άνθρωπος Ιησούς είναι ο απεσταλμένος Υιός του Θεού, ο Θεός κατοικεί μέσα σ' αυτόν και αυτός ζει ενωμένος με το Θεό.
Κι εμείς γνωρίζουμε πια την αγάπη, που μας έχει ο Θεός κι εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας σ' αυτήν. Ο Θεός είναι αγάπη· κι όποιος ζει μέσα στην αγάπη, ζει μέσα στο Θεό, κι ο Θεός μέσα σ' αυτόν.
 
Ψαλμός 34(33),2-3.4-5.6-7.8-9.10-11. 
Θα ευλογώ κάθε στιγμή τον Κύριο , * 
για πάντα ο ύμνος του στο στόμα μου. 
Καυχάται για τον Κύριο η ψυχή μου, * 
οι πράοι ας το ακούσουν κι ας αγαλλιάσουν. 
 
Μεγαλύνετε τον Κύριο μαζί μου, * 
κι ας εξυψώσουμε μαζί το όνομά του. 
Αναζήτησα τον Κύριο και με εισάκουσε, * 
κι από όλους τους φόβους μου μ' ελευθέρωσε. 
 
Προσέλθετε σ’ αυτόν και θα φωτιστείτε, * 
κι από τα πρόσωπά σας η ντροπή θα φύγει. 
Ο δύστυχος κραύγασε, † 
κι ο Κύριος τον εισάκουσε, * 
κι απ’ όλες τις στενοχώριες του αυτός τον έσωσε. 
 
Άγγελος Κυρίου θα στρατοπεδεύσει † 
γύρω απ' αυτούς που τον φοβούνται * 
και θα τους ελευθερώσει. 
Γευθείτε και δείτε πόσο γλυκύς είναι ο Κύριος, * 
μακάριος ο άνθρωπος που σ’ αυτόν ελπίζει. 
 
Φοβηθείτε τον Κύριο οι άγιοί του, * 
στέρηση δεν νιώθουν όσοι τον φοβούνται.
Πλούσιοι πτώχευσαν και πείνασαν, * 
σε όσους όμως αναζητούν τον Κύριο * 
αγαθό κανένα δεν θα λείψει. 
 
 
Κατά Ιωάννη Αγιο Ευαγγέλιο 11,19-27. 
Πολλοί από τους Ιουδαίους της πόλης είχαν έρθει στη Μάρθα και τη Μαρία, να τις παρηγορήσουν για το θάνατο του αδερφού τους.
Όταν όμως η Μάρθα έμαθε ότι έρχεται ο Ιησούς, πήγε να τον προϋπαντήσει, ενώ η Μαρία έμεινε στο σπίτι.
Είπε τότε η Μάρθα στον Ιησού: «Κύριε, αν ήσουν εδώ, δε θα πέθαινε ο αδερφός μου.
Ξέρω όμως πως και τώρα, ό,τι κι αν ζητήσεις από το Θεό, αυτός θα σου το δώσει.
«Ο αδερφός σου θ' αναστηθεί», της λέει ο Ιησούς.
«Το ξέρω πως θ' αναστηθεί, όταν θα γίνει η ανάσταση στην έσχατη ημέρα», του απάντησε η Μάρθα.
Τότε ο Ιησούς της είπε: «Εγώ είμαι η ανάσταση και η ζωή·
εκείνος που πιστεύει σ' εμένα, και αν πεθάνει, θα ζήσει· και καθένας που ζει κι εμπιστεύεται σ' εμένα δε θα πεθάνει ποτέ. Το πιστεύεις αυτό;»
«Ναι, Κύριε», του λέει, «εγώ έχω πιστέψει πως εσύ είσαι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού, που περιμέναμε να 'ρθεί στον κόσμο». 
 
Σχόλιο της ημέρας 
Αγίου Αμβροσίου (περί το 340-397), επισκόπου του Μιλάνο και Διδασκάλου της Εκκλησίας 
 
Μαζί, η Μάρθα και η Μαρία δέχονται τη Σοφία του Θεού (1Κορ. 1,24)
    Η αρετή δεν έχει ένα μόνο πρόσωπο. Το παράδειγμα της Μάρθας και της Μαρίας μας φανερώνει, στα έργα της μίας, την ενεργό αφοσίωση και στην άλλη τη θρησκευτική προσοχή της καρδιάς στο λόγο του Θεού. Αν αυτή η προσοχή είναι ενωμένη με μια βαθειά πίστη, προτιμάται από τα έργα: «Η Μαρία διάλεξε την καλύτερη μερίδα που δεν θα της αφαιρεθεί». Ας προσπαθήσουμε, κι εμείς επίσης, να αποκτήσουμε αυτό που κανένας δεν θα μπορέσει να μας αφαιρέσει, τείνοντας την ακοή όχι αφηρημένα, αλλά προσεκτική, διότι συμβαίνει ακόμα και ο σπόρος του λόγου που έρχεται από τον ουρανό, να χαθεί, αν σπαρθεί κατά μήκος του δρόμου (Λκ. 8, 5. 12). 
 
    Να φλέγεσαι, λοιπόν, από την επιθυμία της σοφίας, όπως η Μαρία: εδώ υπάρχει το ανώτερο έργο, το τελειότερο. Οι φροντίδες της υπηρεσίας να μην σε εμποδίζουν να δέχεσαι το λόγο που έρχεται από τον ουρανό. Μην κρίνεις και μην κατακρίνεις ως οκνηρούς εκείνους που θα δεις να ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τη σοφία, διότι ο Σολομώντας, αυτός ο ήπιος άνθρωπος την κάλεσε στο σπιτικό του για να μείνει μαζί του (Σοφ. 9,19). Και όμως δεν υπάρχει λόγος να κατηγορήσουμε τη Μάρθα για τις καλές της υπηρεσίες: η Μαρία έχει την προτίμηση γιατί επέλεξε την καλύτερη μερίδα. Ο Ιησούς έχει άπειρα πλούτη, και τα μοιράζει πλουσιοπάροχα, η πιο φρόνιμη γυναίκα αναγνώρισε και διάλεξε το σημαντικότερο. 
 
    Οι απόστολοι επίσης εκτίμησαν ότι ήταν προτιμότερο να μην παραμελήσουμε το λόγο του Θεού για να υπηρετούν στα τραπέζια (Πραξ. 6,2). Αλλά και τα δύο πράγματα είναι έργα της σοφίας: Ο Στέφανος είχε εκλεγεί για να υπηρετεί, ως διάκος, και ήταν γεμάτος σοφία (Πράξ. 6, 5. 8)… Πράγματι το σώμα της Εκκλησίας είναι ένα και αν τα μέλη της είναι πολλά και διάφορα, τα μεν έχουν την ανάγκη των δε: «Το μάτι δεν μπορεί να πει στο χέρι: δεν σ’ έχω ανάγκη, ούτε το κεφάλι στα πόδια: δεν σας έχω ανάγκη» (1Κορ. 12, 21)… Αν ορισμένα μέλη είναι πιο σημαντικά, όλα όμως είναι αναγκαία. Η σοφία εδρεύει στην κεφαλή, η δραστηριότητα στα χέρια.
 

ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ

17η Κυριακή κοινής περιόδου του έτους - Κύκλος Α'

Πρώτο βιβλίου των Βασιλειών (Εβδομήκοντα: Βασιλειών Γ') 3,5.7-12. 

Τη νύχτα, εκεί στη Γαβαών, του παρουσιάστηκε ο Κύριος, ο Θεός, σε όνειρο και του είπε: «Ζήτησέ μου τι θέλεις να σου δώσω».
Και τώρα, Κύριε Θεέ μου, εσύ έκανες βασιλιά εμένα το δούλο σου στη θέση εκείνου, παρ' όλο που εγώ είμαι πολύ νέος και δεν ξέρω να κυβερνώ.
Ο δούλος σου βρέθηκα επικεφαλής του εκλεκτού λαού σου, ενός λαού τόσο πολυάριθμου, που δεν είναι δυνατόν να καταμετρηθεί.
Δώσε μου, λοιπόν Κύριε, τη σοφία που χρειάζομαι για να διοικώ το λαό σου και να διακρίνω τι είναι καλό και τι κακό γι' αυτούς, γιατί χωρίς αυτήν την ικανότητα, ποιος θα μπορούσε να κυβερνήσει αυτόν το λαό σου, τον τόσο πολυπληθή;» 
Ο Κύριος ευχαριστήθηκε με το αίτημα του βασιλιά Σολομώντα, και του είπε: «Επειδή δεν ζήτησες μακροβιότητα ούτε πλούτο ούτε το θάνατο των εχθρών σου, αλλά μου ζήτησες την ικανότητα να κυβερνάς με σοφία και δικαιοσύνη,
[…]
γι' αυτό κι εγώ, όπως μου ζήτησες, θα σου δώσω σοφία και γνώση, όση κανένας δεν είχε πριν από σένα ούτε μετά από σένα θα έχει.

Ψαλμός 119(118),57.72.76-77.127-128.129-130. 
Το ξαναλέω, Κύριε: Είναι προνόμιό μου να υπακούω στα λόγια σου. 
Ο νόμος του στόματός σου αξίζει για μένα* 
πιο πολύ από χίλια κομμάτια χρυσάφι και ασήμι.
Ας έλθει το έλεός σου να με παρηγορήσει,* 

σύμφωνα με την υπόσχεσή που έδωσες στον δούλο σου.
Ας έλθουν επάνω μου τα ελέη σου και θα ζήσω,* 
διότι ο νόμος σου είναι η ευχαρίστησή μου.
Για τούτο αγαπώ τις εντολές σου πιότερο απ' την πλατίνα κι από το χρυσό. 

Γι' αυτό βρίσκω σωστές όλες τις εντολές σου· κάθε ψεύτικη πράξη τη μισώ. Επιθυμία για την τήρηση του νόμου του Κυρίου 
Θαυμαστά είναι τα προστάγματά σου· γι' αυτό η ψυχή μου τα τηρεί. 
Η αποκάλυψη των λόγων σου φωτίζει* 
και τους απλούς συνετίζει.

Επιστολή προς Ρωμαίους 8,28-30. 
Είμαστε βέβαιοι ότι, αν αγαπά κανείς το Θεό, ο Θεός κάνει τα πάντα να συντελούν στο καλό του. Αυτό ισχύει για όσους κάλεσε ο Θεός σύμφωνα με το λυτρωτικό του σχέδιο.
Τους ήξερε από πριν, και τους προόρισε να γίνουν όμοιοι με τον Υιό του, έτσι που ο Χριστός να είναι ο πρώτος ανάμεσα σ' ένα πλήθος από αδέρφια.
Κι αυτούς που προόρισε, αυτούς και κάλεσε. Κι αυτούς που κάλεσε, τους έσωσε. Κι αυτούς που έσωσε, αυτούς τους δόξασε. 

Κατά Ματθαίο Άγιο Ευαγγέλιο 13,44-52. 
«Η βασιλεία των ουρανών μοιάζει επίσης με θησαυρό κρυμμένο στο χωράφι, που τον βρήκε ένας άνθρωπος και τον έκρυψε, κι όλος χαρά πάει και πουλάει όλα όσα έχει κι αγοράζει εκείνο το χωράφι». 
«Η βασιλεία των ουρανών πάλι μοιάζει μ' έναν έμπορο, που ζητούσε να βρει όμορφα μαργαριτάρια.
Κι όταν βρήκε ένα πανάκριβο μαργαριτάρι, πήγε και πούλησε όλα όσα είχε και το αγόρασε». 
«Η βασιλεία των ουρανών είναι πάλι όμοια μ' ένα δίχτυ, που το έριξαν στη θάλασσα και έπιασε κάθε λογής ψάρια.
Όταν γέμισε, το έσυραν έξω στο γιαλό και κάθισαν και μάζεψαν τα καλά ψάρια σε πανέρια, ενώ τα άχρηστα τα πέταξαν έξω.
Έτσι θα γίνει και στο τέλος του κόσμου· θα βγουν οι άγγελοι και θα ξεχωρίσουν τους κακούς ανάμεσα από τους ευσεβείς
και θα τους ρίξουν στο καμίνι της φωτιάς· εκεί θα κλαίνε και θα τρίζουν τα δόντια τους».
Ο Ιησούς τους ρωτάει: «Τα καταλάβατε όλα αυτά;» Του απαντούν: «Ναι».
Κι αυτός τους λέει: «Γι' αυτό, κάθε γραμματέας που αποδέχτηκε τη βασιλεία του Θεού είναι όμοιος μ' έναν πλούσιο που βγάζει από το θησαυροφυλάκιό του καινούριους και παλιούς θησαυρούς». 

Σχόλιο της ημέρας 

Αγίου Ειρηναίου της Λυών (περί το 130-περί το 208), επισκόπου, θεολόγου και μάρτυρα 

Ο κρυμμένος  θησαυρός μέσα στο χωράφι των Γραφών

      Είναι ο Χριστός που ήταν παρών σε όλους αυτούς στους οποίους, από την αρχή, ο Θεός μετάδιδε την Ομιλία του, το Λόγο του, Και αν κάποιος διαβάζει τη Γραφή κάτω από αυτή την προοπτική, θα βρει μια έκφραση που αφορά το Χριστό, και ένα προάγγελμα του νέου καλέσματος. Γιατί είναι Εκείνος, «ο θησαυρός που είναι κρυμμένος στο χωράφι», δηλαδή μέσα στον κόσμο (Μτ.13,38). Θησαυρός κρυμμένος μέσα στις Γραφές, γιατί αναφερόταν σ’ αυτόν μέσω συμβόλων και παραβολών, οι οποίες, μιλώντας ανθρώπινα, δεν ήταν δυνατό να γίνουν κατανοητές πριν πραγματοποιηθούν οι προφητείες, δηλαδή, πρίν από τον ερχομό του Κυρίου. Είναι ο λόγος για τον οποίο λέχτηκε στον προφήτη Δανιήλ : «Κρύψε αυτά τα λόγια, και σφράγισε αυτό το βιβλίο μέχρι την εποχή που θα πραγματοποιηθούν όλα αυτά» (23,20)… 

      Όταν οι χριστιανοί διαβάζουν το Νόμο, Αυτός φαίνεται ως ένας θησαυρός , άλλοτε κριμένος σε χωράφι, τον οποίο όμως ο σταυρός του Χριστού αποκαλύπτει και ερμηνεύε: φανερώνει τη σοφία του Θεού, κάνει γνωστά τα σχέδιά του για τη σωτηρία του ανθρώπου, προαναγγέλλει τη Βασιλεία του Χριστού, προαναγγέλλει την Καλή Είδηση της κληρονομιάς της αγίας Ιερουσαλήμ, προαναγγέλλει ΄τοι ο άνθρωπος που αγαπάει το Θεό θα προοδεύσει μέχρι να τον δει και να ακούσει το λόγο του, και ότι θα δοξαστεί μέσω αυτού του λόγου; 

      Είναι με αυτό τον τρόπο που ο Κύριος ερμήνευσε τις Γραφές στους μαθητές του μετά την ανάσταση, αποδεικνύοντάς τους μέσω αυτών «ότι ο Χριστός όφειλε να πάθει για να εισέλθει στη δόξα του». (Λκ.24,26). Καθένας επομένως που διαβάζει τις Γραφές με αυτό τον τρόπο, θα είναι ένας τέλειος μαθητής, «όμοιος με τον κύριο του σπιτιού ο οποίος αντλεί από το θησαυρό του παλαιά και νέα» (Μτ.13,52).

 

 

 

 
 
 
 
Date: 
Παρασκευή, Ιούλιος 28, 2017 - 14:00 to Κυριακή, Ιούλιος 30, 2017 - 23:45