Αναγνώσματα της Τρίτης 8 Αυγούστου

by caritas-hellas Αύγουστος 08, 2017 10:33

ΤΡΙΤΗ 8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Τρίτη της 18ης εβδομ. της κοινής περιόδου του έτους

 

Βιβλίο των Αριθμών 12,1-13. 

Ο Μωυσής είχε παντρευτεί γυναίκα Αιθιόπισσα, και η Μαριάμ και ο Ααρών τον κατέκριναν εξαιτίας της.
«Μήπως μόνο στο Μωυσή μίλησε ο Κύριος;» έλεγαν. «Μίλησε και σ' εμάς!» Και τους άκουσε ο Κύριος. 
Ο Μωυσής ήταν πολύ ταπεινός άνθρωπος, περισσότερο από κάθε άλλον άνθρωπο πάνω στη γη.
Ξαφνικά ο Κύριος είπε στο Μωυσή, στον Ααρών και στη Μαριάμ: «Πηγαίνετε και οι τρεις σας στη σκηνή του Μαρτυρίου». Όταν έφτασαν εκεί οι τρεις τους,
κατέβηκε ο Κύριος μέσα σε στήλη νεφέλης. Στάθηκε στην είσοδο της σκηνής και φώναξε τον Ααρών και τη Μαριάμ. Αυτοί προχώρησαν μπροστά
κι ο Κύριος τους είπε: «Ακούστε τώρα το λόγο μου. Αν υπάρχει προφήτης ανάμεσά σας, εγώ ο Κύριος του φανερώνομαι σε όραμα και του μιλάω με όνειρο.
Δε συμβαίνει όμως το ίδιο με το δούλο μου το Μωυσή. Σ' αυτόν έχω εμπιστευθεί όλο το λαό μου.
Στόμα με στόμα του μιλάω και φανερά· όχι με λόγους σκοτεινούς· και τη μορφή μου ακόμα βλέπει. Πώς λοιπόν εσείς τολμήσατε να μιλήσετε ενάντια στο δούλο μου το Μωυσή;» 
Οργίστηκε, λοιπόν, ο Κύριος εναντίον τους και έφυγε.
Η νεφέλη αποτραβήχτηκε από πάνω απ' τη σκηνή και τότε η Μαριάμ γέμισε λέπρα κι έγινε άσπρη σαν το χιόνι. Ο Ααρών γύρισε να την κοιτάξει και είδε πως ήταν λεπρή.
Τότε ο Ααρών είπε στο Μωυσή: «Παρακαλώ, κύριέ μου, μην αφήσεις να υποστούμε την ποινή της αμαρτίας μας, που από ανοησία διαπράξαμε.
Μην την αφήσεις να γίνει σαν το παιδί που γεννιέται νεκρό, που βγαίνει από την κοιλιά της μάνας του με μισοφαγωμένη σάρκα». 
Τότε ο Μωυσής φώναξε προς τον Κύριο: «Θεέ, θεράπευσέ την, σε παρακαλώ!»

Ψαλμός 51(50),3-4.5-6a.6bc-7.12-13. 
Ελέησέ με, Θεέ, χάρη στο έλεός σου, † 
και χάρη στην αμέτρητη ευσπλαχνία σου, * 
εξάλειψε το ανόμημά μου. 

Πλύνε με εντελώς από την ανομία μου, * 
κι από την αμαρτία μου καθάρισέ με. 
Επειδή την ανομία μου εγώ αναγνωρίζω, * 
και η αμαρτία μου είναι συνεχώς ενώπιόν μου. 

Εναντίον σου, εναντίον σου μόνο αμάρτησα, * 
και το κακό ενώπιόν σου έπραξα, 
και το κακό ενώπιόν σου έπραξα,
έτσι δίκαιος να είσαι στην απόφασή σου *

Δες ότι μες στην ανομία γεννήθηκα, * 
και μες στην αμαρτία με συνέλαβε η μητέρα μου. 
Καρδιά καθαρή, Θεέ, σ’ εμένα δημιούργησε, * 
και πνεύμα ακλόνητο ανακαίνισε στα τρίσβαθά μου.

Μη με απορρίψεις από το πρόσωπό σου, * 
και το πνεύμα σου το άγιο μην αφαιρέσεις από μένα.

Κατά Ματθαίο Άγιο Ευαγγέλιο 15,1-2.10-14. 
Έρχονται τότε στον Ιησού από τα Ιεροσόλυμα γραμματείς και Φαρισαίοι και του λένε:
«Γιατί οι μαθητές σου παραβαίνουν την παράδοση των προγόνων μας; Πριν φάνε, δεν πλένουν τα χέρια τους σύμφωνα με το θρησκευτικό έθιμο».
Ο Ιησούς φώναξε κοντά του τον κόσμο και τους είπε: «Ακούστε με και καταλάβετέ το·
τον άνθρωπο δεν τον κάνει ακάθαρτο ό,τι μπαίνει στο στόμα του, αλλά ό,τι βγαίνει απ' το στόμα του· αυτό κάνει τον άνθρωπο ακάθαρτο». 
Τότε πήγαν οι μαθητές του και του είπαν: «Ξέρεις πως οι Φαρισαίοι σκανδαλίστηκαν μ' αυτά τα λόγια που άκουσαν;»
Κι αυτός τους αποκρίθηκε: «Κάθε φυτεία που δεν τη φύτεψε ο ουράνιος Πατέρας μου θα ξεριζωθεί.
Αφήστε τους αυτούς· είναι τυφλοί που οδηγούν τυφλούς. Κι όταν τυφλός οδηγεί τυφλό, θα πέσουν κι οι δύο στο χαντάκι». 

Σχόλιο της ημέρας 

Ιωάννης Σκωτ-Οριγένης (; Γύρω στο 870), Ιρλανδός Βενεδικτίνος 
Ομιλία πάνω στον Πρόλογο του ευαγγελίου του Ιωάννη, 11

«Τυφλοί οδηγούν τυφλούς»

    Άγιος θεολόγος [ο άγιος Ιωάννης] είναι ο πρώτος που ονόμασε τον Υιό του Θεού «Λόγο», Ομιλία του Θεού. Στη συνέχεια τον αποκαλείς «ζωή» και «φως» (1, 1.4). Δικαιολογημένα άλλαξες τα ονόματά του, για να μας κάνει να καταλάβουμε τις διάφορες έννοιες. Τον ονόμασες «Λόγο», διότι είναι μέσω αυτού που ο Πατέρας λέει τα πάντα, όταν μίλησε και αμέσως όλα γινότανε (Ψ. 33,9). Τον ονόμασες «Φως και Ζωή» γιατί ο Υιός είναι ταυτόχρονα φως και ζωή των πάντων, όσα έγιναν δι αυτού. Τι φωτίζει; Τίποτα άλλο εκτός από τον εαυτό του και τον Πατέρα […]: Φωτίζει τον εαυτό του, γίνεται γνωστός στον κόσμο, φανερώνεται σε εκείνους που δεν τον γνωρίζουν. Αυτό το Φως της γνώσης του Θεού είχε εγκαταλείψει τον κόσμο, όταν ο άνθρωπος είχε εγκαταλείψει το Θεό.

    Το αιώνιο Φως αποκαλύπτεται στον κόσμο με δύο τρόπους, με την Γραφή και με τη Δημιουργία (Ψ. 18 Ρωμ 1,20). Η γνώση του Θεού δεν ανανεώνεται παρά μόνο μέσα από τα κείμενα της Αγίας Γραφής και από τη θέα της δημιουργίας. Μελετήσετε τα λόγια του Θεού, και αποδεχτείτε μέσα στην καρδιά σας το νόημά τους: θα μάθετε τότε να γνωρίζετε το Λόγο. Νοιώσετε μέσα από τις σωματικές αισθήσεις σας τις υπέροχες μορφές των πραγμάτων που γίνονται αντιληπτά από τις αισθήσεις μας και θα γνωρίσετε μέσω αυτών το Θεό Λόγο. Σε όλα τα πράγματα, η αλήθεια δεν θα σας αποκαλύψει τίποτα άλλο εκτός από το Λόγο, ο οποίος δημιούργησε τα πάντα (Ιω. 1,3). Πέρα από Αυτόν δεν μπορείτε να γνωρίσετε τίποτα, γιατί ο ίδιος είναι τα πάντα. Βρίσκεται σε ό, τι υπάρχει, ό, τι και αν είναι.

 

 

Date: 
Τρίτη, Αύγουστος 8, 2017 - 10:30 to 23:45